Att flytta hemifrån!




Det innebär ett stort ansvar på sig själv och runt omkring dig.
Det är ingen som tjatar på dig att du ska städa rummet, att gå upp i tid, sköta skolan.
Det är ingen som städar, lagar mat, handlar, betalar hyran/elen/maten.

Man måste fixa mycket innan man flyttar, jag flyttade när jag var 17 år, nu är jag 19.
Så jag har itne bott hos mina föräldrar på 2 år, och jag saknar dom varje dag.
Jag tyckte att dom var as jobbiga och inte lyssnade, precis som varje tonåring tycker om sina föräldrar.
Men tro mig, ta vara på tiden som ni/du har hemma.
För när ni/du flyttar så kommer du verkligen sakna din familj jätte mycket.

Man mognar nåt så otroligt och man tar större ansvar, det gjorde man inte innen man flyttade.
Då tänkte man inte på hur mycket saker verkligen kostar, då vart man arg för att man inte fick tröjan som man ville ha.
Men nu så får man helt enkelt skita i tröjan, har man inte råd så har man inte.
Man kan inte shopppa lika mycket som man gjorde när man bodde hemma.
Man får inte gratis mat eller värma, det får man betala själv!

Och jag blir verkligen irriterad på dom som sitter och säger att dom hatar sina föräldrar för att dom är jobbiga.
LÅT DOM VARA DET, FÖR DET ÄR FÖR DITT EGET BÄSTA!
Föräldrarna har alltid rätt så är det, det har jag lärt mig nu.

Den som jag saknar mest är nog min mamma som alltid har funnits där när inte någon annan gjorde.
Visst hon har vart skit jobbig och " jätte dum " ( som man tyckte då, för tröjan man itne fick )
Men nu så är hon min förebild, och världens bästa dessutom.
Jag älskar henne nåt så otroligt mycketm vet även att hon kommer läsa detta så puss på dig mamma.

Man kan inte heller gå ut på krogen lika mycket, fast det gjorde jag inte när jag var 17, eftersom jag inte kom in då haha.
Men man kan inte festa lika mycket iallafall, för det finns inte pengar till det.
Man måste verkligen tänka på hur mycket saker kostar, och på ekonomin.
Man kan inte bara ta något och tro att pengarfrågan löser sig, visst att den kanske kan göra det ibland om man har snälla föräldrar som jag har.
Men man ska tänka efter vad mna lämnar för något, det gjorde inte jag.
Jag såg bara: FRIHET!
Men nu ser jag: SAKNADEN!

Så sluta gnälla och ta vara på tiden ni/du har hemma med dom ni/du älskar som mest i världen!
För den tiden kommer försvinna.

Det finns jätte mycket mer jag skulle vilja skriva men jag har inte tid.
Jag ska ut med Fia till min mamma :)

Så ha det bra så länge, så kanske jag skriver när jag kommer hem :)





Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Suzzies Foto



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback