Livrädd!

Jag var iväg med mamma och handla sen så åkte vi även till Tuna park :)

THE STORY:

Vi åker iväg, och innan jag stänger ytterdörren så TROR jag att jag hörde katten.
Så jag är lugn stänger dörren och åker iväg ( D åkte iväg före mig )

Sen så är jag kanske bort 2-3 timmar, kommer hem.
Katten brukar alltid komma fram eller ligga på soffkanten.
Men nu så gör hon inte det, så jag börjar leta som en galning efter katten.
MEN HITTAR HENNE INTE!

Så jag ringer efter D ( som är på andra sidan av stan ) och ber han komma hem, han undrar såklart varför, jag berättar att katten är borta.
Jag fortsätter leta på samma ställen som jag redan har kollat på.
Jag leta i varenda skåp, lådor, korgar, jag leta verkligen överallt men hon var borta.
Så då tog jag mig mod att gå ut och kolla nere på gatan om hon hade smitit ut på ballkongen och sen ramlat ner ( hon har vart nära på att göra det förut )

Men hon ligger inte där, så jag börja lete i trapphuset, gick upp 5 vångingar sen ner och upp igen.
Sen när vi kommer in och bestämmer oss för att börja knacka dörr ( för hon har smitit ut i trapphuset också förut )

Men då ser D att hon har gått på ballkongräcket och sen gått in på grannens ballkong.
Jag vart sjukt orolig när hon var borta.

Men nu ligger våran lilla katt och sover efter dagens katastrof!




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Suzzies Foto



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback