Min banan i ung

Min dator vill fortfarande inte hitta mina bilder i telegonen :/
Men aja får skriva ist :D

Idag gjorde jag banan i ung som efterrätt.
Den är god och går på 15-20 min att göra.

Du behöver: bananer, mjölk chocklad och glass. eventuellt kola sås, chocklad sås går oxå bra.

1. ta en banan ( eller 2 om det är till 4 personer ) ta av skalet.
2. skär den på lång sidan så det blir 2 delar.
3. skär den på mitten så det blir 4 delar.
4. Sätt på ungnen på 50-100 grader.
5. dela chocklad i rutor som dom är, lägg så mycket chocklad du vill ha på banan bitarna.
6. lägg dom i en form, och in i ungen.
Låt som stå inne mellan 5-10 min, det beror på hur mycket chocklad du har.
När det har gått 5 min kolla om om chocklade har smällt.
Ta ur formen, häll upp glassen i tallrikar, och ha på sås om du vill.
Sen lägger du bara i bananerna.

Sen är det klart.
Tänk på att diska formen direkt, chocklad stelnar fort och det är svårt och få bort.

Sen är det bara och äta :)




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Suzzies Foto



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback